"2gether we train,
2gether we get there"

Frank (42) Blog nr. 5

Categorie referenties

Basiskamp 1 is opgeslagen. We zijn weer vertrokken van het plateau na het inladen van nieuwe tools.

 

Voor wat eten betreft een fase waarin goed wordt opgelet en low carb wordt gegeten maar even het aller strakste (meten) eraf. Dit mede ook door ander roerig vaarwater en het gevaar dat het hele schip op drift gaat. Af en toe zondigen is heerlijk en geeft een uitlaatklep voor lastigere momenten.

 

Bij de trainingen zijn 2 elementen toegevoegd. Naast de technische bokstraining is een stuk krachttraining en een stuk HIIT geïntegreerd in de trainingen en dagelijkse routines. Krachttraining super specifiek, onder andere gericht op nu al mijn favoriete spier: de serratus anterior. Anders gezegd de ‘zaagspier’, zit aan de zijkanten van je buik en zorgt voor (core) stabiliteit en houdt je dekking ‘in check’, vuisten hoog, schouders en ellebogen naar binnen. Altijd handig.

HIIT (high intense interval training) om sneller conditie op te bouwen. 'Het doodgaan', deze zal zeker later nog terug komen.

 

Met een goed gemotiveerd gevoel weer als vanouds onderweg naar boven. In het achterhoofd basisniveau 1 waar altijd naartoe terug kan worden gekeerd. En dat lag al vrij hoog in vergelijking met het verleden, misschien had er wel eerder een plateau moeten zijn. Die kennis nemen we mee voor de toekomst in ieder geval.

 

“The best view comes after the hardest climb”.

Reacties

Er zijn geen reacties.

Verstuur een reactie

Volg ons op Facebook

Referenties