"2gether we train,
2gether we get there"

Frank (42) Blog nr. 2

Categorie referenties
Meten = Weten

Alle inspanningen moeten natuurlijk wel vruchten af gaan werpen. Om te kunnen checken of dit daadwerkelijk ook het geval is moeten er doelen worden bepaald en tussentijds worden gemeten. Een belangrijk getal voor mij is de ‘viscerale vetten’, vetten om organen die erg ongezond zijn. In mijn geval eind 2017: 11. Een andere mijlpaal die ik al lang op mijn persoonlijk lichamelijke doelenlijst staat is minder dan 80kg wegen. Twee realistische doelen die perfect meetbaar en haalbaar zijn.Meten 

Afgelopen maanden is er al heel wat verbeterd. Er is veel meer focus op zowel lichamelijk als mentaal gebied. De krachtlijnen en core stability worden voelbaar beter. Mijn lichaamsbouw is al stukken strakker en ik heb een maat kleiner in  overhemden en broeken. Leuk voor mij aangezien ik in de kledingbranche zit, allemaal nieuwe shirts!
Door alle verbeteringen is een betere helicopterview ontstaan en kan gemakkelijker focus worden gehouden en worden bijgestuurd. De buffer om frustraties op te vangen is vele malen groter dan normaal. Dit is heerlijk om te ervaren, voor jezelf, maar ook voor anderen ;-)

Sinds half augustus eet ik ook volgens het Keto principe. Keto is een ‘low-carb dieet’, al hou ik niet van het woord dieet. Bij deze methode mag je veel lekkere dingen juist wél eten. Eieren, spek, vlees, vis, kaas, kwark staan wel op het menu. Helaas is het met brood, pasta en aardappelen voor de komende maanden gedaan. Het grootste merkbare resultaat daarvan tot nu toe is dat ‘snaaibuien’ compleet zijn verdwenen en dat er een veel stabieler ‘trek vs vol’ gevoel is. 

Tot zover voor nu, in het volgende blog komt een update van de getallen hoe we er nu voor staan. Al die moeite wat levert dat nou eigenlijk op?

Reacties

Er zijn geen reacties.

Verstuur een reactie

Volg ons op Facebook

Referenties